09 August, 2012

434. KUIH CARA MANIS


salam ramadan ke 20 hari ini. bersamaan dengan 9 ogos...

sudah beberapa hari ilahjy tidak mengupdate dapo maya ini. bukan tak masak ya kawan2 tapi mood tak berapa baik untuk ambil gambar.. berbagai masakan dimasak untuk keluarga berbuka dan bersahur..

dalam beberapa hari dibulan ramadan ini ilahjy tidak berapa sihat.. pergi berjumpa doktor... agak menyedihkan keputusan scan amat mendukacitakan...tapi ilahjy terima berita itu dengan hati yg tabah.. masuk ini adalah 3 penyakit ilah jy hadapi setakat ini..semua dlm kategori yg serius..tapi masih diperingkat awal lagi... alhmdllah... semoga ALLAH merestui aku utk berubat..di peringkat awal ini... doa dari kalian semua ilahjy pohoni... berbagai2 dugaan telah ilahjy hadapi sejak 24 thn lepas... kali ini agak besar ujianNya.. ku terima dengan redha.. semoga akan ringan bebanan ini...

apapun ilahjy ingin juga kongsi resepi yg paling mudah dan senang dibuat dikala kebuntuan idea nak masak kuih utk berbuka... KUIH CARA MANIS...
INTInya ilahjy masukkan gula dan kismis hitam saiz besar gedabak.. huhuu..

sila guna resepi roti jala utk buat kuih cara ini...klik sini ya

2 comments:

  1. Salam, Kak Ilah.. semoga yang baik2 sahaja utk Kak Ilah. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Allah bersama orang-orang yang sabar, kak.

    Kuih cara tu mesti manis macam orang yang membuatnyakan..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Kak Ilah,
    semoga akak sabar dan tabah ya menghadapi dugaan hidup ini...Yatie sentiasa mendoakan kesihatan yg baik buat akak juga kaum keluarga akak...ikut nasihat doktor dan rajin2 makan ubat ya..semoga akak sihat spt biasa..

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi bual cara...
insyllh ada masa ilahjy cuba balas ya...
harap maaf terpaksa tutup utk ANYONE komen
sebab ada org amek kesempatan iklan kotor disini.
Lagi satu yg masuk komen suka menyamar, komen yg tak sedap dibaca..
Terpaksa ilahjy sekat.. mohon maaf atas kesulitan ini